Home | Bloguri | Traditii | TOP vinuri | Vinurile Romaniei | Producatori | Director | Forum  | Concursuri | Jocuri | Emisiuni TV | Foto | JOBS | Newsletter   > SHOP


Preţul vinului influenţează gustul!

vinÎn 2001, în cadrul unui experiment , Frédéric Brochet a  realizat două experienţe la  Universitatea din Bordeaux. În cadrul primei experienţe, a oferit spre degustare unui număr de 54 de studenţi în oenologie, un vin alb şi unul roşu. Studenţii au descris vinurile cu toate cunoştinţele pe care le aveau. Vinul roşu cu ample detalii de gust, de miros, despre prezenţa taninilor etc. Atîta doar că ambele vinuri erau, de fapt, vinuri albe. Cel roşu fusese colorat cu un colorant care nu a modificat gustul. A doua experienţă a constat în degustarea propusă unor cunoscători. o degustare cu o sticlă de vin ieftin şi una de vin scump. În ambele sticle, însă, era pus vinul cel ieftin. Descrierile celor “două” vinuri au fost foarte deosebite. Cel din sticla scumpă şi-a arătat nişte calităţi extraordinare, în vreme ce vinul ieftin a fost descris ca plat şi neatrăgător.

Într-o altă experienţă, făcută la California Institute of Technology, Antonio Rangel şi colaboratorii săi au cerut unui grup de 21 de persoane  să deguste vinul din cinci sticle de cabernet-sauvignon. Sigura informaţie care a fost comunicată degustătorilor a fost preţul sticlei. Un vin li s-a prezentat de două ori, o dată cu preţul real, altă dată cu preţ schimbat. Un vin de 90 de dolari a fost prezentat ca unul de 10 dolari, în vreme ce un vin de 5 dolari a fost comunicat ca un vin de 45 de dolari. Degustătorii au fost monitorizaţi în timpul degustării şi s-a observat că, atunci cînd preţul comunicat era mai mare, plăcerea înregistrată era mai mare. Puşi să dea note, participanţii la experienţă au notat mult mai bine vinurile al căror preţ comunicat era mare.

Experienţele de mai sus demonstrează, de fapt,  rolul marketingului în aprecierea unui produs. Pentru lumea vinului devine clar că degustările în orb sînt cele mai cinstite. Asta nu înseamnă că vinurile proaste pot trece drept bune dacă au preţ mare, totuşi!

Leave a Reply


Links: Vinuri romanesti | JOBOSCOP | JOBS | CSF.ro | Horoscop | Retete culinare | Cafenele, Restaurante si Puburi | Referate

  eXTReMe Tracker Blogosfera Vinul.ro